5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 25. maddesine istinaden; Belediyenin 2024 yılı gelir ve giderleri ile bunlara ilişkin hesap kayıt ve işlemlerinin denetimi için oluşturulan Denetim Komisyonu’na, Meclis Üyeleri Kazım DALGIÇ ve Mehmet Fatih KAYA’nın teklif ettiği isimler için yapılan gizli oylama neticesinde; 1- Şerife KARAÖZ, 2- İbrahim ÜNVER, 3- Mehmet ÇELİK seçilmişlerdir.
Afet İşleri Müdürlüğü bünyesinde faaliyet gösterecek olan Meram Belediyesi arama kurtarma ekibinin yurtiçinde ve yurtdışında oluşabilecek doğal afetlerde görev yapabilmeleri amacıyla gerekli eğitimlerin alınması için 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 75. maddesine istinaden AFAD, Konya Büyükşehir Belediyesi, İlçe Belediyeleri ve STK’lar ile ortak hizmet ve iş birliği yapılabilmesi için protokol yapmak üzere Başkanlık Makamı’na yetki verilmesine oybirliği ile karar verilmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; Park ve Bahçeler Müdürlüğü sorumluluğundaki Karahüyük Mahallesi Dervişhan Sokakta bulunan Meram Belediyesi hobi bahçelerindeki 300 adet bahçe için Meram İlçesi içerisinde ikamet eden vatandaşlarımızdan talep toplanarak noter huzurunda kura gerçekleştirilmesine; bu kura sonucunda hak sahibi olan vatandaşlarımıza hobi bahçesinin 5 (Beş) yıllığına kiralanmasına; kura sonucu hak sahibi olan mevcut bahçe sakinlerinin aynı bahçeleri için taahhütname yapmalarına; kura sonucu hak sahibi olamayan bahçe sakinlerinin bahçelerini boşaltmalarına; hak sahibi olan mevcut bahçe sakinleri ile yeni hak sahibi vatandaşlarımızdan bir defaya mahsus olmak üzere 5.000,00-TL tahsis ücreti alınmasına; belirlenen 5.000,00-TL tahsis ücretinin sonraki yıllarda boşalan bahçeler yerine yeni tahsislerde de alınmasına; hobi bahçesi kira ücretinin 5 (Beş) yıl boyunca yıllık olarak 5.000,00-TL olarak belirlenmesine ve bu ücretin iki taksit halinde ödenmesine; taahhütname süresi içerisinde boşaltılan bahçeler için Meram İlçesinde ikamet edenlerden talep alınarak yeni taahhütname yapılmasına; geçmiş hobi bahçesi tahsis ücreti borcu bulunanların taahhütnamelerinin yenilenmemesine; kamelya olmayan veya kamelyaları hasar görmüş olan hobi bahçelerinde tamir bakım ve yeni imalatların bahçe sakini tarafından yaptırılmasına; bahçe sakininin her ne sebeple olursa olsun tahsis taahhütnamesinin iptal edilmesi durumunda kamelya ve diğer yapılara zarar vermesi halinde tutanak ile tespit yapılarak az hasar veren bahçe sakininden 5.000,00-TL, tamamen tahrip edenlerden 10.000,00-TL olarak hasar bedelinin bahçe sakininden tahsil edilmesine oybirliği ile karar verilmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 51. maddesinin 4. fıkrası uyarınca görevlerinin niteliği gereği 657 Sayılı Devlet Memurları Kanunu’nda belirtilen çalışma süre ve saatlerine bağlı olmaksızın Zabıta hizmetlerinde fiilen çalışan personele 2025 yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu ile Bağlı Cetvellerinde Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile Ankara, İstanbul ve İzmir Büyükşehir Belediyeleri dışındaki diğer Büyükşehirlerin Belediye sınırları içerisindekiler için belirlenmiş olan aylık maktu fazla çalışma ücretinin Meram Belediyesi zabıta personeline 2025 yılı için fazla çalışma ücreti olarak ödenmesine oybirliği ile karar verilmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; Teknik Hizmetleri Sınıfı 1 adet tekniker kadrosunun; 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 49. maddesinin 3. fıkrası ve Yerel Yönetimler Genel Müdürlüğü’nün 31.12.2021 tarih ve 2021/26 sayılı genelgesi gereğince 2025 yılında tam zamanlı sözleşmeli personel istihdamında kullanılmasına; İstihdam edilecek olan sözleşmeli personele, Hazine ve Maliye Bakanlığı Kamu Mali Yönetim ve Dönüşüm Genel Müdürlüğü tarafından yayımlanan Mahalli İdare Sözleşmeli Personel Ücret Tavanları konulu Genelge ekinde yer alan I sayılı cetvelde belirlenen 657 Sayılı Kanuna göre net aylık tutar ücretinin uygulanmasına; İstisna tutarlarının işverende bırakılmasına oybirliği ile karar verilmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; cari ve yatırım harcamalarında kullanılmak üzere İller Bankası A.Ş.’den 300.000.000,00-TL’ye (ÜçyüzmilyonTL) kadar (faiz dahil) nakit kredi kullanılmasına, krediden kaynaklanacak anapara, faiz, denetim giderleri, komisyon, vergi, resim, harç, ücret vs. ödemelerin, İller Bankası A.Ş.’ce teminat olarak alınacak Belediyemiz gelirlerinden ve İller Bankası A.Ş. ve Hazine ve Maliye Bakanlığınca dağıtılan yasal paylarımızın mevzuattan kaynaklanan herhangi bir kesinti oranına bağlı kalmaksızın tamamından (%40’ın dışında ve %100’üne kadar) karşılanmasına, kredi teminatına konu gelirlerden krediye ilişkin ödemelerin karşılanamaması halinde; İller Bankası A.Ş.’ce talep edildiği takdirde bu krediyle elde edilen tesis, inşaat ve her nevi gayrimenkul ile araç, gereç ve malzemenin, aynı şartlarda ve talep tarihinde İller Bankası A.Ş. adına ipotek veya rehin edilmesine, İller Bankası A.Ş.’ce talep edildiği takdirde Belediyemiz mülkiyetinde bulunan kamu yararına tahsis edilmemiş, meclisimizce belirlenecek ve İller Bankası A.Ş tarafından uygun görülecek gayrimenkulleri İller Bankası A.Ş.’ye ipotek vermeye, Belediyemizin her türlü gelir, hak ve alacaklarını İller Bankası A.Ş.’ye terhin ve temlik etmeye, Belediyemize ait her türlü ticari işletmeyi İller Bankası A.Ş.’ye rehin vermeye, İller Bankası A.Ş.’ce Belediyemize kullandırılacak krediye ilişkin olarak her türlü sözleşmeyi ve evrakı imzalamaya ve kredi ile ilgili devam eden işlemleri yürütmeye, İller Bankası A.Ş.’nin mevcut mevzuatı ve bunda meydana gelebilecek her türlü değişiklik çerçevesinde, 5393 Sayılı Belediye Kanun’un 68. maddesinde yer alan koşulların yerine getirilmesi kaydıyla krediye konu işle ilgili her türlü işlemi yapmaya Meram Belediye Başkanı'nın yetkilendirilmesine oyçokluğu ile karar verilmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; 5393 Sayılı Belediye Kanunu'nun 18/d ve 68. madde hükümlerine istinaden, belediyelerin en son kesinleşmiş bütçe gelirlerinin 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'na göre belirlenecek yeniden değerleme oranıyla arttırılan miktarının yılı içinde yüzde onunu geçmeyen iç borçlanma belediye meclisinin kararı; yüzde onunu geçen iç borçlanma ise meclis üye tam sayısının salt çoğunluğunun kararı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın onayı ile yapılabilmektedir. Belediyemizin mali durumu incelendiğinde; 2024 Yılı Gelir Kesin hesabının 2.346.468.156,58-TL, bu gelirin 2024 yeniden değerleme oranı %43,93 ile değerlendiğinde 3.377.271.617,76-TL ve bu rakamlara göre meclis kararı ile borçlanılabilecek gelirin % 10’unu geçmeyen tutarının 337.727.161,77-TL olduğu görülmüştür. Buna göre; Belediyemizin yatırımlarının ve kamu hizmetlerinin finansmanında ihtiyaç duyulması halinde kullanılmak üzere %10'unu geçmeyen borçlanma için 300.000.000,00-TL’ye (ÜçyüzmilyonTL) kadar (faiz dahil) sigorta ödemelerinde, vergi ödemelerinde, gayrimenkul alımında, mal ve hizmet alımında, kentsel dönüşüm ve kamulaştırma ödemelerinde, cari giderler ödemelerinde, kamu hizmet ve görevinin ifasında gerekli bilumum ödemelerde kullanılmak üzere; yurt içi İller Bankasından, tüm bankalardan ve katılım bankalarından vadeli olarak nakit kredi kullanılmasına, karz akdi yapmaya, belediye encümenince belirlenecek ve İller Bankası, kamu veya özel banka ve katılım bankası tarafından uygun görülecek gayrimenkulleri bu kuruluşlara ipotek vermeye, Belediyemizin Hazine ve Maliye Bakanlığı paylarını ve İlbank paylarını terhin ve temlik etmeye, Belediyemize kullandırılacak krediye ilişkin olarak her türlü sözleşmeyi ve evrakı imzalamaya ve kredi ile ilgili devam eden her türlü iş ve işlemlerin yürütülmesi için Meram Belediye Başkanı'na yetki verilmesine oyçokluğu ile karar verilmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; Belediyemizin yatırımlarının ve kamu hizmetlerinin finansmanında ihtiyaç duyulacak gayri nakdi kredi için İller Bankası A.Ş.’den 300.000.000,00-TL (ÜçyüzmilyonTL) (faiz hariç) gayri nakdi kredi kullanılmasına, krediden kaynaklanacak anapara, faiz, denetim giderleri, komisyon, vergi, resim, harç, ücret vs. ödemelerin, İller Bankası A.Ş.’ce teminat olarak alınacak Belediyemiz gelirlerinden ve İller Bankası A.Ş. ve Hazine ve Maliye Bakanlığınca dağıtılan yasal paylarımızın mevzuattan kaynaklanan herhangi bir kesinti oranına bağlı kalmaksızın tamamından (%40’ın dışında ve %100’üne kadar) karşılanmasına, kredi teminatına konu gelirlerden krediye ilişkin ödemelerin karşılanamaması halinde; İller Bankası A.Ş.’ce talep edildiği takdirde bu krediyle elde edilen tesis, inşaat ve her nevi gayrimenkul ile araç, gereç ve malzemenin, aynı şartlarda ve talep tarihinde İller Bankası A.Ş. adına ipotek veya rehin edilmesine, İller Bankası A.Ş.’ce talep edildiği takdirde Belediyemiz mülkiyetinde bulunan kamu yararına tahsis edilmemiş, meclisimizce belirlenecek ve İller Bankası A.Ş tarafından uygun görülecek gayrimenkulleri İller Bankası A.Ş.’ye ipotek vermeye, Belediyemizin her türlü gelir, hak ve alacaklarını İller Bankası A.Ş.’ye terhin ve temlik etmeye, Belediyemize ait her türlü ticari işletmeyi İller Bankası A.Ş.’ye rehin vermeye, İller Bankası A.Ş.’ce Belediyemize kullandırılacak krediye ilişkin olarak her türlü sözleşmeyi ve evrakı imzalamaya ve kredi ile ilgili devam eden işlemleri yürütmeye, İller Bankası A.Ş.’nin mevcut mevzuatı ve bunda meydana gelebilecek her türlü değişiklik çerçevesinde, 5393 Sayılı Belediye Kanun’un 68. maddesinde yer alan koşulların yerine getirilmesi kaydıyla krediye konu işle ilgili her türlü işlemi yapmaya Meram Belediye Başkanı'nın yetkilendirilmesine oyçokluğu ile karar verilmiştir.
Plan ve Bütçe Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 68. maddesi “e” bendinde yer alan: “Belediye ve bağlı kuruluşları ile bunların sermayesinin yüzde ellisinden fazlasına sahip oldukları şirketler, en son kesinleşmiş bütçe gelirlerinin, 213 sayılı Vergi Usul Kanununa göre belirlenecek yeniden değerleme oranıyla artırılan miktarının yılı içinde toplam yüzde onunu geçmeyen iç borçlanmayı belediye meclisinin kararı; yüzde onunu geçen iç borçlanma için ise meclis üye tam sayısının salt çoğunluğunun kararı ve Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığının onayı ile yapabilir.” hükmü gereğince, Belediyemiz iştiraki Pelitaş İnşaat Hizmet Taahhüt Turizm Organizasyon Tanıtım Sanayi ve Ticaret Anonim Şirketi, anılan Kanunu’nun 70. maddesi gereğince 17.02.2010 tarihinde kurulmuş olup, halen %100 şirket hissesi Belediyemize aittir. Şirketin faaliyet ve yatırımlarının finansmanında ihtiyaç duyulması halinde kullanılmak üzere; borçlanma için yurt içi tüm bankalar, katılım bankaları, kredi kuruluşlarından vadeli kredi ya da diğer ürünler şeklinde 30.000.000,00-TL. (OtuzmilyonTL) nakit kredi kullanmaya (sigorta ödemeleri, vergi ödemeleri, mal alımı, arsa alımı, gayrimenkul alımı vb.) ve teminat mektubu limiti oluşturmaya, karz akdi (fon kullandırım), gayrimenkulleri bu kuruluşlara ipotek vermeye, şirketimize kullandırılacak genel kredi, kredi kartı ve banka ürünlerine ilişkin olarak her türlü sözleşme evraklarını imzalamaya ve kredi ile ilgili devam eden her türlü iş ve işlemlerin yürütülmesi için; şirketimizde imza yetkisi bulunan Yönetim Kurulu Üyelerimize müştereken ve müteselsilen yetki verilmesine oyçokluğu ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; 1/1000 ölçekli Pirebi ve Çaybaşı Mahalleleri uygulama imar planında teknik ve sosyal donatı alanlarının yetersiz olduğuna dair itiraz; Konya 3. İdare Mahkemesinin 19.09.2024 tarih 1097 sayılı kararının Hukuki Değerlendirme ve Gerekçe kısmında belirtilen “Planlama alanı içerisinde sosyal donatı alanlarının belirli şartlarda mevcut emsal haklarına ilaveten tanımlanan E:0.30 yapılaşma koşullarının da dahil edilerek hesaplandığı, bu anlamda planlama alanında yer alan taşınmazlar için tanımlanan ilave emsal kararının bölge de kişi başına düşen sosyal donatı alanlarının sayısını azaltmayacağı” tespiti ile çelişmekte olduğundan ve uygulama imar planının Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliği’ne aykırılık teşkil etmediğinden itirazın reddine oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; uygulama imar planında park alanına isabet eden Melikşah Mahallesi M28-B-15-D-1-C pafta 1239 ada 17, 18, 34, 35 no.lu parsellerde park alanında sağlık tesis alanı (112 acil servis istasyonu) planlanmasına oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; uygulama imar planında rekreasyon alanına isabet eden Havzan Mahallesi M28-B-15-D-3-A / 3-B pafta, 40315 ada 2 no.lu parselde rekreasyon alanında sağlık tesis alanı (112 acil servis istasyonu) planlanması ile ilgili teklifin değiştirilerek düzenlenmesine oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; uygulama imar planında park alanına isabet eden Pirebi Mahallesi M28-B-15-C-3-A pafta 41202 ada 1 no.lu parselde park alanında sağlık tesis alanı (112 acil servis istasyonu) planlanmasına oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; Konya Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 16.08.2024 tarih 575 sayılı kararı ile onayladığı Bahçeşehir Mahalle sınırları içerisinde 40 metrelik yol düzenlemesi (1. etap) ile ilgili Uygulama İmar Planı revizyonuna askı süresinde yapılan itirazların plan bütünlüğünü bozucu nitelikte olması nedeniyle reddine oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; Konya Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 16.08.2024 tarih 503 sayılı kararı ile onayladığı Bahçeşehir Mahalle sınırları içerisinde 20 metre olan yol düzenlemesi (2. etap) ile ilgili Uygulama İmar Planı revizyonuna askı süresinde yapılan itirazların plan bütünlüğünü bozucu nitelikte olması nedeniyle reddine oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; Konya Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 16.08.2024 tarih 576 sayılı kararı ile onayladığı Bahçeşehir Mahalle sınırları içerisinde 40 metrelik yol düzenlemesi (3. etap) ile ilgili Uygulama İmar Planı revizyonuna askı süresinde yapılan itirazların plan bütünlüğünü bozucu nitelikte olması nedeniyle reddine oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; Konya Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 16.08.2024 tarih 577 sayılı kararı ile onayladığı Bahçeşehir Mahalle sınırları içerisinde 40657 ada 2 ve 3 no.lu parsellere isabet eden (4. etap) Uygulama İmar Planı revizyonuna askı süresinde yapılan itirazın plan bütünlüğünü bozucu nitelikte olması nedeniyle reddine oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; Köyceğiz Mahallesi 634 ada 12, 13, 18, 19 no.lu parseller ile 47303 ada 6 no.lu parsele isabet eden alanda Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’nın 09.05.2023 tarih 6386714 Olur’u ile onayladığı İmar Planları Konya 3. İdare Mahkemesi’nin 30.10.2024 tarih 1391 sayılı kararı ile iptal edildiğinden; mahkeme kararının yerine getirilmesi ile ilgili teklifin değerlendirilmesi için Nazım İmar Planları hazırlanana kadar İmar Komisyonuna süre verilmesine oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; Kızılören Mahallesi M28-A-14-A-1-A / 1-B paftalar 233 ada 51, 52, 227 no.lu parsellere isabet eden alanda, akaryakıt ve servis istasyonu-ticaret alanı planlanmasına yönelik Kamu Yararı Kararı alınmasına oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; Kozağaç Mahallesi M28-B-19-D-3-C ve M28-B-24-A-2-B paftalar 14982 ada 3 no.lu parsel ve çevresi ile birlikte, Konya Büyükşehir Belediye Meclisi’nin 13.12.2024 tarih 948 sayılı Nazım İmar Planı kararına uygun olarak konut ve park alanında düzenleme yapılmasına oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; uygulama imar planında park alanına isabet eden Osmangazi Mahallesi M28-B-15-D-4-D pafta 26584 ada 19 no.lu parselin batısındaki park alanında trafo alanı planlanmasına oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; uygulama imar planında park alanına isabet eden Yaylapınar Mahallesi M29-A-16-D-2-D pafta 39258 ada 8 no.lu parselin batısındaki park alanında trafo alanı planlanmasına oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; uygulama imar planında park alanına isabet eden Uluğbey Mahallesi M28-B-20-B-3-B pafta 17243 ada 1 no.lu parselin doğusundaki park alanında trafo alanı planlanmasına oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; uygulama imar planında çocuk bahçesi ve oyun alanına isabet eden Melikşah Mahallesi M28-B-15-D-2-D pafta 1252 ada 19 no.lu parselin güneyindeki çocuk bahçesi ve oyun alanında trafo alanı planlanması ile ilgili talebin değiştirilerek 1255 ada 1 no.lu parselde yer alan yol alanında planlanmasına oybirliği ile karar verilmiştir.
İmar Komisyonu’nun görüşü doğrultusunda; uygulama imar planında park alanına isabet eden Yaylapınar Mahallesi M29-A-21-A-4-A pafta 40926 ada 2 no.lu parselin doğusundaki park alanında trafo alanı planlanmasına oybirliği ile karar verilmiştir.